تور شیراز هتل کریمخان ویژه { بهار 1403 } :

تور زمینی و هوایی شیراز | بهار 1403 هتل 4 ستاره کریمخان

پرداخت شما (تومان) :
3,705,000 تومان
5 %
تخفیف
3,900,000 تومان 195,000 تومان
ارزش واقعی سود شما
زمان باقی مانده
    پیشنهاد ویژه
    شیراز

    شرایط استفاده

    جهت مشاهده تاریخها و رزرو تاریخ خود وارد قسمت مشاهده و خرید شوید.

    پس از ثبت نام کامل یکروز قبل از حرکت یا صبح روز حرکت اطلاعات حرکت ارسال میگردد.

    یه ربع قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید.

    به همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر الزامی است.

     فقط با هماهنگی قبلی از طریق شماره 66567643-66567644

    توجه فرمایید : حتما پس از ثبت نام مشخصات کامل مسافرین شامل:

    اسم و فامیل،کد ملی،تاریخ تولد کامل ،ام تور و تاریخ انتخاب شده خود را به شمارهای

    تلگرام و واتساپ 09054480389-09054480390 ارسال نموده تا ثبت نام کامل و تایید

    شود درغیر اینصورت هیچگونه مسئولیتی بر عهده آژانس نمیباشد.

    ضمنا اطلاع رسانی و برنامه سفر از طریق همان شماره چند ساعت قبل از حرکت

    برای ثبت نام کننده ارسال میگردد.

    ویژگی‌ها

    برنامه و خدمات تور 3 روز و دو شب شیراز

    هتل کریم خان

    اتوبوس وی آی پی

    گشت کامل

    بیمه و راهنمای تور

    وسیله نقلیه توریستی اتوبوس VIP نفره مجهز به کولر ، تهویه و سیستم صوتی حرفه ای

    برنامه ای شاد و مفرح در طول مسیر

    هزینه ترانسفر محلی و ورودیه ها جداگانه با مسافر میباشد.

    (شامل ورودیه روستاها و مینی بوس رفت و برگشت به ییلاق)

    پذیرش و تخفیف ویژه گروهها و سازمانها

    هر خرید قابل استفاده برای یک نفر

    بدون محدودیت در خرید (( هماهنگی قبل و بعد از خرید الزامیست))

    قبل و بعد از خرید هماهنگ فرمائید در صورت عدم هماهنگی هیچگونه مسئولیتی بر عهده سایت و مجری نمی باشد.

    تورها چارتر و غیر قابل کنسلی می باشد و در صورت انصراف مسافر هیچ مبلغی استرداد نمی گردد.

    محل حرکت میدان آرژانتین یا میدان آزادی میباشد که اطلاع رسانی میگردد.

    ساعت و محل حرکت با توجه بر اعلام بیمه ممکن است متغیر بوده و روز حرکت اعلام خواهد شد.

    توضیحات

    تور شیراز با آژانس سفرهای دور و نزدیک

    درباره شیراز

    شهر شیراز به عنوان یکی از شهرهای مرکزی ایران محسوب می ‌شود. این شهر مرکز استان فارس می باشد و با توجه به سرشماری که در آن صورت گرفته است، شیراز به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت ایران محسوب می شود که جمعیتی بالغ بر 1.800.000 نفر را در خود جای داده است. گفتنی است این شهر دارای تاریخچه بسیار غنی می باشد که همین موضوع باعث به وجود آمدن جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار زیادی شده است.

    اگر بخواهیم تاریخچه این شهر را مورد بررسی قرار دهیم، می ‌توان گفت که شیراز نه تنها به عنوان یکی از قدیمی‌ ترین شهرهای ایران، بلکه به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین سکونت ‌گاه ‌های دنیا محسوب می ‌شود. همانطور که می ‌دانید تخت جمشید به عنوان پایتخت هخامنشی، در اینجا واقع شده است و همین بنا نشان دهنده تاریخی بودن شیراز به حساب می ‌آید. اگر بخواهیم مردمان این شهر را مورد بررسی قرار دهیم، می ‌توان گفت مردمان آن بسیار خونگرم و مهمان نواز می باشند و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد در سفرهای خود نسبت به این شهر جذب شوند.

     

    هتل کریم خان شیراز

    پیوند میان شهر شیراز با حکومت زندیه، پیوندی عمیق و ریشه‌دار در دل تاریخ این شهر است؛ بنابراین شنیدن نام هتل کریم خان شیراز، انتظار مواجهه با یک هتل اصیل سنتی با معماری ایرانی را در ذهن برمی‌انگیزد؛ و این درست همان چیزی است که مخاطب در بدو ورود به این هتل با آن روبه‌رو خواهد شد: یک هتل شش طبقه در بافت میانی شیراز که بسیاری از المان‌های معماری خانه‌های سنتی شیرازی را نیز داراست. هتل کریم خان شیراز واقع در خیابان رودکی، در سال 1392 افتتاح شد و در سال 1397 توانست عنوان هتل نمونه پرتال خبری ایران‌گردان و گردشگران را به دست آورد. این هتل با بهره‌مندی از ویژگی‌هایی چون دسترسی، تنوع اتاق‌ها و امکانات و خدمات مناسب یک انتخاب خوب برای انجام سفرهای خانوادگی و گروهی به شمار می‌رود. نگاهی گذرا به نقشه شیراز و موقعیت این هتل بر آن به‌خوبی نشان می‌دهد که اقامت در هتل کریم خان می‌تواند رفت‌وآمد به بسیاری از جاذبه‌های تاریخی-گردشگری و مذهبی شهر شیراز را تسهیل کند؛ همچنین با توجه به ظرفیت محدود پارکینگ هتل، امکان جایگزین کردن خودرو شخصی با دیگر وسایل نقلیه نیز به‌سادگی فراهم خواهد بود.

    تور شیراز و جاذبه های گردشگری آن

    جاذبه های گردشگری در اینجا در بخش‌ های مختلفی وجود دارند که اگر بخواهیم تمامی آنها را مورد بررسی قرار دهیم، باید ساعت ها در مورد آن صحبت کرد. از بخش های تاریخی و دیدنی شیراز در ابتدا باید به تخت جمشید اشاره کرد. تخت جمشید به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین بناهای ایران و حتی دنیا محسوب می ‌شود. این بنا همواره به عنوان سر لیست گردشگرانی که به این شهر سفر می ‌کنند، می باشد. یکی دیگر از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری شیراز، ارگ کریم خان زند است. این ارگ تاریخی بسیار زیبا و مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفته است. دروازه قرآن از دیگر جاذبه های این شهر می باشد.

    حافظیه و سعدیه به عنوان دو مقبره از شاعران قدیمی ایرانی در شیراز می باشد. باغ ارم یکی از زیباترین و قدیمی ترین باغ های شهر شیراز به حساب می آید. از دیگر جاذبه ‌های تاریخی می ‌توان به چاه مرتضی علی، نارنجستان قوام، پاسارگاد، نقش رستم، بازار وکیل و بسیاری دیگر از بخش ها اشاره کرد. جاذبه ‌های طبیعی و گردشگری آن نیز بسیار زیاد می باشند. شما می توانید با مراجعه به شیراز به باغ عفیف آباد، باغ دلگشا، باغ جنت و آبشارهای مختلفی مانند آبشار کوه مره سرخی، آبشار مارگون مراجعه کنید. دریاچه های مختلفی مانند دریاچه مهارلو از دیگر جاذبه های طبیعی این شهر به حساب می آیند. افرادی که قصد سفر به شیراز را دارند، باید توجه داشته باشند که این شهر آنچنان زیبا و بزرگ است که برای بازدید از جاذبه های گردشگری آن باید ساعت ها زمان صرف نمود.

    بازدید از حافظیه شیراز

    برای تجدید عهد با حافظ و خواندن چند غزل از اشعار او، به سمت شمال شهر شیراز پیش می‌رویم. در جنوب دروازه قرآن مساحت دو هکتاری حافظیه را می‌بینید که یک تالار در وسط یک صحن بزرگ قرار گرفته است. قدمت تالار به دوران زندیه می‌رسد. معماری این مکان دلنشین را که می‌بینید از زمان هخامنشیان و زندیان بر جای مانده است. در اینجا علاوه بر همنشینی با حافظ می‌توانید از باغ و درختان و منظره زیبای آن لذت ببرید.

    بازدید از سعدیه شیراز

    کتاب بوستان و گلستان سعدی را باز می‌کنیم تا با ادبیاتی به سبک شاعر بزرگ، سعدی شیرازی، جان تازه‌ای بگیریم. این باغ، در انتهای خیابان بوستان قرار دارد. به سمت باغ دلگشا رفته و علاوه بر آرامگاه سعدی، بزرگان دیگری را نیز در این مکان خواهید دید. اینجا نیز به دستور کریم‌خان زند، ساخته شده و چندین بار مرمت شده است.

    آرامگاه کوروش کبیر

    یکی از جذاب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های تاریخی در شیراز، آرامگاه کوروش کبیر در مجموعه پاسارگاد است. سازه‌های باستانی به جا مانده از دوران هخامنشی، حکایت از زمان‌های دور و درازی دارد که تاریخ را در 30 کیلومتری شیراز به تصویر کشیده است. در مجموعه پاسارگاد علاوه بر آرامگاه کوروش کبیر، مسجد پاسارگاد، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، کاخ بارعام، دو کوشک، آرامگاه کمبوجیه و بسیاری از جاذبه‌ها و بناهای تاریخی دیگر را خواهید دید.

    آرامگاه شاه شجاع

    در ضلع شمال غربی حافظیه، در نزدیکی مجموعه هفت‌تنان، آرامگاه شاه شجاع را می‌بینید. شاه شجاع یکی از حاکمان دوره آل مظفر بوده است که در اشعار حافظ هم جایگاه خاصی دارد. حاکمیت او، شرایط درخشان و خوبی را در کشور و به ‌خصوص در ادب و هنر ایجاد کرده بود. از آن جایی که به هنر و ادبیات توجه خاصی می‌کرد، شعر می‌سرود و نوشته‌هایی با نثر روان داشت، همیشه، محفل شعرا و نویسندگان در دربارش به پا بود.

     

    آرامگاه خواجوی کرمانی

    شیراز شهر شعرا و ادیبان محسوب می‌شود. به آرامگاه شاعر دیگری می‌رویم، خواجوی کرمانی در شمال شهر شیراز، در دامنه کوه صبوی در چشم‌انداز زیبایی بر دروازه قرآن، به خاک سپرده شده است. در سال 1315، این آرامگاه ساخته شده و در سال 1337، یک اتاق در ضلع شمالی مقبره ساخته شده که همان مقبره فعلی خواجوی کرمانی است. آب چشمه رکن‌آباد که از کنار مقبره او می‌گذرد، جلوه زیبایی به این چشم‌انداز داده است.

    باغ ارم

    یکی از زیباترین و دلنوازترین باغ‌هایی که می‌توانید در آن نفسی تازه کرده و عکس‌های زیبایی بیندازید، باغ ارم شیراز است. در سفرنامه‌های قرن دهم و یازدهم از این باغ قدیمی و زیبا نام برده شده است؛ با این وجود، تاریخ دقیق ساخت آن هنوز مشخص نیست. در دوره قاجار، ایل قشقایی‌ها حدود ۷۵ سال صاحب این باغ باصفا بودند و در آن عمارتی هم بنا کردند. این باغ در حال حاضر، در اختیار دانشگاه شیراز قرار گرفته است.

    خانه زینت الملوک

    یکی دیگر از خانه‌های دوره قاجار، خانه‌ای با سقف چوبی متعلق به زینت الملوک است. این خانه در سال ۱۲۹۰، توسط علی محمد قوام الملک برای دخترش زینت الملوک ساخته شد و در سقف چوبی آن تصاویری از پرنده و گل و بوته می‌بینید. برای بازدید از این خانه به خیابان لطفعلی خان زند رفته و در ضلع غربی نارنجستان قوام آن را می‌بینید. در حال حاضر از زیرزمین خانه، به‌عنوان نگارخانه استفاده می‌شود.

    باغ عفیف آباد

    باغ گلشن یا همان باغ عفیف‌آباد نیز در جنوب خیابان قصرالدشت در غرب شیراز قرار گرفته که یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شیراز محسوب می‌شود. میرزا علی محمد خان، در سال 1284 هجری قمری عمارتی را در این باغ بنا کرد. در نهایت در مجموعه باغ عفیف آبادی که می‌بینید، یک کاخ سلطنتی، موزه سلاح‌های قدیمی و یک باغ فوق‌العاده زیبا قرار دارد که هرسال گردشگران و علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود می‌کشاند. مساحت این باغ 127 هزار مربع است و امروزه در اختیار ارتش قرار دارد.

    نارنجستان قوام

    سراغ یکی از معروف‌ترین باغ‌های شیراز، یعنی باغ نارنجستان می‌رویم. نام دیگر آن باغ قوام است و در دوران حکومت ناصرالدین‌شاه، به دستور علی محمدخان، ساخته شده است. باغی که می‌بینید مساحتی به ‌اندازه 35 هزار مترمربع دارد. وارد باغ که می‌شوید، یک سردری هشتی مانند باز می‌شود که از طریق راهروهای قرینه شما را به سمت حیاط پیش می‌برد. درگذشته در ضلع جنوبی این باغ، خدمه‌ها زندگی می‌کردند و در ضلع شمالی آن، یک زیرزمین و دوطبقه وجود داشت که صاحبان خانه در آن به سر می‌بردند. معماری و آیینه‌کاری این خانه با گچ‌کاری‌های زیبا قطعاً یکی از جذابیت‌های شیراز را به تصویر می‌کشد و توجه‌تان را جلب می‌کند.

    باغ دلگشا شیراز

    یکی دیگر از باغ‌های قدیمی شیراز، باغ دلگشا است که حقیقتاً با ورود به این باغ دلتان باز می‌شود. به‌ خصوص که در ناحیه آرامگاه سعدی قرار گرفته و با عمارت‌های به جا مانده از دوران قاجار تزئین شده است. با ورودتان به باغ، عطر فوق‌العاده خوش بهارنارنج، چنان حس خوبی به شما می‌دهد که می‌خواهید همان جا تمام وجودتان را با آن پر کنید. در داخل باغ، یک عمارت سه طبقه قرار دارد.

    باغ جهان نما شیراز

    یکی دیگر از باغ‌های زیبا و تاریخی شیراز، باغ جهان‌نما است. در ضلع شرقی خیابان حافظ، بالاتر از میدان حافظیه، این باغ را می‌بینید. این باغ در زمان دوران صفوی، یکی از پررونق‌ترین و باصفاترین باغ‌های شهر بود؛ اما پس از پایان حکومت صفویان، رو به ویرانی رفت تا اینکه در زمان زندیان توسط کریم‌خان زند دوباره رونق گرفت و عمارتی هم در آن بنا شد.

     حمام و بازار وکیل

    یک شیراز است و یک مجموعه وکیل! مجموعه‌ای که ترکیبی از حمام، بازار و مسجد وکیل است. این جا نیز به دستور کریم‌خان بنا شد و یکی از مراکز تجاری مهم در شیراز است. اگر قصد خرید سوغاتی یا بازارگردی داشتید، حتماً از بازار وکیل آغاز کنید. حجره به حجره بگردید و از معماری بی‌نظیری که در اینجا به شما رخ نشان داده، لذت ببرید. حمام وکیل نیز با پیشرفته‌ترین اصول معماری دوران کریم‌خان ساخته شده است. در حمام وکیل یک بخش شاه‌نشین وجود دارد که برای استفاده شاه به کار می‌گرفتند. ورودی کوچک حمام با یک شیب ملایم شما را به داخل هدایت می‌کند. ظرافت معماری هوشمندانه‌ای که در ساخت این حمام به کار رفته است، هوشمندی و استادی معماری آن زمان را نشان می‌دهد.

    نقش رستم و نقش رجب

    زمانی که برای بازدید به تخت‌جمشید رفتید، حتماً از نقش رستم و نقش رجب بازدید کنید. نقش رستم، آرامگاه 4 پادشاه هخامنشی است که کمی پایین‌تر از آن نقش و نگار فتوحات شاهان ساسانی را می‌بینید. در نقش رجب بیشتر نقش‌های برجسته‌ای از زمان ساسانیان را می‌بینید که البته در گذر زمان دچار تخریب شدند.

    رصدخانه ابوریحان بیرونی

    این قسمت برای عاشقان به ستاره‌شناسی و آسمان شب، شور و حال دیگری دارد. رصدخانه ابوریحان بیرونی در داخل دانشگاه شیراز است. اینجا به‌ عنوان دومین رصدخانه ایران به دست پروفسور یوسف ثبوتی و پروفسور ادوارد فرانسیس ساخته شده است. برای رفتن به این رصدخانه بایستی به بلندای تپه‌ای در شمال غربی شیراز بروید که البته به صحنه‌ای که قرار است در مقابل چشمانتان ببینید، می‌ارزد.

    فرهنگ مردم شیراز

    خصوصیات اخلاقی مردم این شهر، از مهم‌ترین مباحث فرهنگ مردم شیراز است. آنها مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز هستند. مردم شیراز از دیرباز شیفته سیاحت در طبیعت و خوشگذرانی بودند و حالا هم از هر فرصتی برای رفتن به دل طبیعت استفاده می‌کنند. شیرازی‌ها همواره سرزنده و شادابند و این حال خوش را به مهمانان خود نیز منتقل می‌کنند. اگر فقط یک مرتبه به این شهر سفر کنید، خاطره‌ شیرین مهمان‌نوازی مردم و اخلاق خوش آن‌ها را فراموش نخواهید کرد.

    لباس محلی ، نمادی از فرهنگ مردم شیراز

    لباس محلی خانم‌های شیرازی، پیراهنی زنانه به نام «کینگ» است. این لباس از قسمت شانه آغاز شده و تا قوزک پا ادامه می‌یابد. یک چاک بلند از ناحیه کمر تا پایین این پیراهن، آن را به دو قسمت جلو و عقب تقسیم می‌کند. طراحی این چاک زیبا جلوه خاصی به لباس می‌بخشد و انجام کارهای روزمره را آسان می‌کند. از لباس‌های محلی دیگر این شهر می‌توان به «تنبان ترکی» اشاره کرد؛  یک دامن بلند و پُر از چین که با استفاده از پارچه‌های رنگارنگ دوخته می‌شود.  «چارقد» عضو دیگری از لباس‌های محلی بانوان شیراز است و به عنوان روسری به کار می‌رود؛ تکه پارچه‌ای نازک که گاهی هم با مُهره یا ملیله‌دوزی زیباترش می‌کنند. علاوه بر چارقد، «ارخالق» هم در فرهنگ مردم شیراز نمادی از وقار و متانت دختران است که بانوان هنرمند استان فارس، آن را با پارچه‌های گرم می‌دوزند.

     آقایان شیرازی پیراهن ساده و بلندی را به عنوان لباس محلی بر تن می‌کنند که گاهی هم از سادگی بیرون می‌آید و طرح‌های زیبایی بر روی آن دوخته می‌شود. مکمل این لباس یک شلوار تیره‌رنگ و گشاد است که با همراهی عبایی آستین‌دار و نازک از جنس حریر، جلوه‌ای زیبا به پوشش آقایان شیرازی می‌دهد.

    افسوس که لباس‌های محلی دیگر رواج سابق را ندارند و امروزه بیشتر بر قامت حاشیه‌نشینان و مردمان نواحی روستایی خودنمایی می‌کند.

     آب و هوای شیراز

    اگر بخواهیم شهر شیراز را از لحاظ آب و هوایی مورد بررسی قرار دهیم، می ‌توان گفت که این شهر به عنوان یکی از شهرهای مرکزی ایران دارای آب و هوای معتدلی می باشد. برای بسیاری از افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، مهم می باشد که در چه زمان و چه آب و هوایی به این شهر سفر نمایند. در مورد آب و هوای شیراز باید گفت که بهترین زمان سفر به این شهر ماه اردیبهشت می باشد. لذا آب و هوا در این ماه بسیار مناسب است و گل‌ های محیط های طبیعی چهره شیراز را عوض کرده اند. اگر بخواهیم میانگین دمای هوا را به صورت سالیانه مورد بررسی قرار دهیم، می ‌توان گفت متوسط درجه هوایی این شهر، چیزی در حدود ۱۸ درجه سانتیگراد می باشد. سالانه ۳۳۷ میلی لیتر بارش  اتفاق می ‌افتد. گفتنی است این شهر به عنوان یکی از شهرهای معتدل همواره برای سفر گردشگران می تواند مناسب باشد.

    تورهای انفرادی و گروهی شهر شیراز با آژانس مسافرتی سفرهای دور و نزدیک

     

     

    مشخصات فروشنده

    تهران
    آژانس مسافرتی سفرهای دور و نزدیک
    Dooronazdiktravel.com@gmail.com
    02166567643-66567644
    09054480389-09054480390

    جهت طرح سوال، گزارش تخلف، ارسال انتقادات و یا پیشنهادات ابتدا باید در سایت عضو و یا وارد شوید.

    تخفیف های مرتبط

    پیشنهاد ویژه

    تور تبریز کندوان جلفا

    تبریز
    تخفیف 10 %
    3,780,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور شیراز هوایی | {بهار 1403 }

    شیراز
    تخفیف 2 %
    6,370,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور 4 روزه یزد هتل 2 ستاره شرق

    یزد
    تخفیف 0 %
    2,450,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور 4 روزه یزد هتل 4 ستاره داد

    یزد
    تخفیف 0 %
    3,000,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور اصفهان زمینی هوایی { بهار 1403}

    اصفهان
    تخفیف 3 %
    4,840,300 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور زمینی و هوایی اصفهان { بهار 1403 }

    اصفهان
    تخفیف 5 %
    4,655,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور یزد عقدا | تور عقدا نوروز و بهار 1403

    تور و گردشگری
    تخفیف 10 %
    2,565,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور 3/5 روزه یزد،میبد،چکچک

    یزد
    تخفیف 10 %
    3,591,000 تومان